Шановні педагоги! Вітаємо вас на даній сторінці! Тут ви можете знайти для себе багато корисних порад та рекомендацій щодо спілкування з дітьми, вирішення проблемних ситуацій під час освітньої діяльності. Для того, щоб ознайомитись з темами розділу та швидко віднайти потрібну інформацію на початку розділу подано його зміст.
Зміст
- Поради щодо підтримки дисципліни під час заняття
- Стратегії та техніки формування інтелектуальної значущості (спроможності)
- Пам’ятка ведучого під час онлайн зустрічі
- Правила безпеки для онлайн уроку в Zoom
ПОРАДИ ЩОДО ПІДТРИМКИ ДИСЦИПЛІНИ ПІД ЧАС ЗАНЯТТЯ
- поводьтеся так, щоб здобувачі освіти відчували, що ви керуєте освітнім процесом, при цьому всіляко стимулюйте їхню активність;
- не відволікайтеся на незначні порушення, моралізування, заняття має свої чіткі завдання, це не арена для з’ясування стосунків;
- дотримуйтеся доброзичливого тону, будьте уважні до студента, надавайте необхідну підтримку, відзначайте успіхи, створюйте життєрадісний, оптимістичний настрій у групі;
- надавайте здобувачам освіти можливість частіше працювати в групах – це може бути стимулом до зайнятості кожного, хорошого настрою і поведінки;
- створюйте умови, щоб важкі, слабкі діти мали можливість відчути себе лідерами;
- не принижуйте здобувачів освіти, не припускайте образ, сарказму – гнів, дратливість, імпульсивність не сприяють зміцненню дисципліни й авторитету викладача;
- не виявляйте антипатії та не припускайте появи “улюблених” студентів – це створює зайві проблеми, ускладнює стосунки в колективі;умійте керувати емоціями, знайте ціну кожному слову. пам’ятаючи народу мудрість: “у ножа одне лезо, а в слова їх сотні”, – не можна вимагати від дитини того, що під силу дорослому, будьте терплячими;
- виявляйте почуття гумору. можна посміятися і над собою, не вважайте себе досконалістю. але не можна висміювати учнів. дітям імпонує веселий, спритний, оптимістичний учитель.
СТРАТЕГІЇ ТА ТЕХНІКИ ФОРМУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ЗНАЧУЩОСТІ (СПРОМОЖНОСТІ)
СТРАТЕГІЯ 1
Мета стратегії: Формуйте віру в успіх. Допоможіть студентам повірити, що успіх можливий
ТЕХНІКА 1. ПІДКРЕСЛЮЙТЕ НАЙМЕНШІ УСПІХИ В НАВЧАННІ
Хвалити у процесі виконання складного завдання, а не чекати результату. Коли ми чекаємо кінцевого результату, то обов’язково порівнюємо з нормою, з тим, що і як повинно бути, порівнюємо з іншими. Людина негативно сприймає порівняння. Це неприродно. Природно – сприймати студента таким, який він є.
ТЕХНІКА 2. ГОВОРІТЬ НАВІТЬ ПРО НЕЗНАЧНІ ДОСЯГНЕННЯ
Говоріть про досягнення студента, навіть незначні. Ця техніка є особливо важливою для студентів зі страхом невдач.
ТЕХНІКА 3. ДЕМОНСТРУЙТЕ ВІРУ В СТУДЕНТА
Ефективні фрази: «Ти зможеш», «З твоїми здібностями ти зможеш краще». Не говорити: «Для тебе і це результат» ( навіть якщо це так).
ТЕХНІКА 4. ВИЗНАВАЙТЕ СКЛАДНІСТЬ СВОЇХ ЗАВДАНЬ
Техніка особливо ефективна для студентів із страхом невдач. Техніка реалізується висловлюваннями типу : «Я знаю, що це складно, але впевнений, що ти зможеш», «Завдання непросте, складне»…Не говорити, що завдання просте.
СТРАТЕГІЯ 2
Мета: Концентруйте увагу студентів на минулих успіхах
Успіх породжує успіх. Метою стратегії є підкреслення минулих досягнень дитини, щоб сприяти продовженню успіху.
ТЕХНІКА 1. АНАЛІЗ МИНУЛОГО ДОСВІДУ
Психологи вважають, що успіх визначається 5-факторами: вірою у власні сили і здібності, кількістю зусиль, допомогою інших, складністю завдання, везінням. Два перші фактори є найголовнішими. Завдання вчителя: допомогти учням зрозуміти, що два перших фактори – головні складові успіху. Корисними, у зв’язку з цим є бесіди, делегування посильних завдань, які закріплюють успіх.
ТЕХНІКА 2. ПОВТОРЮЙТЕ І ЗАКРІПЛЮЙТЕ УСПІХ
Дорослі, зокрема господині, полюбляють готувати такі святкові блюда, які ім. вдаються. Діти надають перевагу завданням, виконання яких є успішним. Техніка ефективна у ситуаціях опрацювання складних тем та по відношенню до студентів зі страхом невдач. Доречно потренуватися на посильних завданнях до вироблення навичок.
СТРАТЕГІЯ 3
Мета: Визнання досягнень студентів
Стратегія спрямована на групу учнів, які досить повільно просуваються на шляху до власних досягнень.
ТЕХНІКА 1. АПЛОДИСМЕНТИ
Назва техніки не означає, що треба плескати в долоні. Аплодисменти повинні бути особливими: без оцінок, порівнянь, без очікувань на майбутнє. Техніку застосовувати потрібно опираючись на принцип «Тут і зараз». Практично це вимагає від викладача вміння описувати ситуацію і місце в ній учня.
Ситуація: Аня – сором’язлива, тримається обособлено у групі. На уроці фізкультури активно включається в гру. Реакція викладача: «Аня, я бачу, що сьогодні завдяки тобі, команда грає по новому!»
ТЕХНІКА 2. НАГОРОДИ І МЕДАЛІ
Техніка передбачає застосування різноманітних нагород, які б засвідчували активність, винахідливість, вихованість учня протягом певного часу ( дня, тижня, місця тощо). Нагороди можна використовувати і по відношенню до негативних проявів поведінки, якщо останні вимагали винахідливості, сміливості. Н-д, «золота медаль» за сміливість і винахідливість при спробі втекти з уроку.
ТЕХНІКА 3. САМОВИЗНАЧЕННЯ
Студенти більш орієнтовані на визнання з боку інших і очікують цього. Добре було б навчити учнів хвалити себе за власні досягнення і здобутки протягом дня, тижня, місяця.