Викладачі-філологи долучилися до засідання ОМО викладачів гуманітарних дисциплін

Цьогорічна онлайн-зустріч на обласному методичному об’єднанні викладачів гуманітарних дисциплін ЗФПО, що відбулося 22 жовтня 2024 р., була присвячена формуванню ключових та предметних компетенцій у процесі викладання української філології.

Голово ОМО Антоніна ДУДЧЕНКО у привітальному слові зазначила, що, попри безпекові виклики в Сумській області, попри дистанційний формат навчання, викладачі-філологи регіону тримають свій фронт, формуючи патріотизм, почуття національної ідентичності в здобувачів освіти.

Традиційно привітала учасників ОМО професор філології Сумського державного педагогічного університету Олена СЕМЕНОГ. Вона запросила викладачів до співпраці на тлі проведення конкурсів есе, провадження наукової роботи та її відображення в публікаціях.

Програму засідання було зреалізовано в розкритті чотирьох темоутворювальних питань.

З особливостями організації та проведення гостьової лекції як активного методу навчання сучасного освітнього процесу познайомила учасників практичний психолог Сумського фахового коледжу економіки і торгівлі Аліна БАРАБАШ. Доповідачка наголосила, що гостьова лекція є прогресивним дієвим способом активізації навчання, тому рішення влаштувати заняття у такій формі є досить відповідальним: мають бути продумані як тема і мета самої лекції, так і мета її організації для здобувачів освіти. У ході обговорення доповіді з’ясувалося, що в закладах освіти, які представляли учасники засідання, активно застосовується проведення гостьових лекцій, зокрема для здобувачів освіти старших курсів.

А гостею цьогорічного засідання ОМО стала викладач української мови та літератури Полтавського фахового коледжу НУХТ Валентина ІСАКОВА, яка презентувала досить актуальну доповідь про академічну доброчесність. У таких державах, як США, Великобританія, Сингапур, показник порушення академічної доброчесності складає близько 2 %. Тимчасом в Україні має зрости (вивчитися й перейти до професійної діяльності) нове покоління здобувачів освіти, яке усвідомлюватиме важливість дотримання та правові наслідки недотримання академічної доброчесності. Учасники зустрічі ділилися досвідом здійснення контролю за дотриманням академічної доброчесності (програми з виявлення плагіату, опитування здобувачів освіти, підписання декларацій, запобігання списуванню).

Жваву дискусію викликала доповідь «Формування навичок фінансової грамотності та підприємливості у процесі вивчення української літератури» викладача КЗ СОР «Сумський фаховий коледж» Людмили ЛЯШЕНКО. Насправді багато творів, внесених до програми 10–11 класів, можуть слугувати цікавим матеріалом для формування фінансової грамотності та підприємницьких навичок («Кайдашева сім’я», «Хіба ревуть воли…», «Лісова пісня», «Хазяїн», «Меланхолійний вальс» тощо). Було акцентовано увагу, що здобувачі освіти, долучаючись до фінансових задач, прихованих у художніх творах, стають уважнішими та свідомішими читачами.

Світлана ЩЕРБАК, викладач української мови та літератури базового Відокремленого структурного підрозділу «Машинобудівний фаховий коледж Сумського державного університету», розповіла про зміни в організації та проведенні мовних та літературних олімпіад, конкурсів, конференцій серед здобувачів освіти фахових коледжів області. Було обговорено формат завдань до конкурсу П. Яцика.

На завершення учасники подякували доповідачам за змістовні виступи та презентації і побажали один одному найшвидшого настання ПЕРЕМОГИ, тихих ночей та безпечних днів для навчання та викладання.

Щиро сподіваємося, що попереду в нас багато очних засідань. Тож сьогоднішню зустріч організували з вірою, що скоро настане мир.