У рамках послідовної роботи над формуванням культури академічної доброчесності в Класичному фаховому коледжі СумДУ було проведено тімбілдинг для викладачів, присвячений проблематиці запобігання порушень академічної доброчесності.
Захід мав не лише теоретичний, а й інтерактивно-практичний характер. Учасники мали можливість не просто закріпити важливі аспекти академічної доброчесності, а й активно долучитися до обговорення найпоширеніших видів порушень, таких як:
Списування (у тому числі за допомогою технічних засобів),
-плагіат,
-фальсифікація та фабрикація даних,
-неправомірна допомога під час оцінювання,
-некоректне цитування джерел.
Під час цікавої вступної частини тренерка тимбілдингу – викладачка КФК СумДУ Ольга ЩЕРБИНА – запропонувала учасникам розглянути досвід інших країн щодо забезпечення академічної доброчесності та методи протидії її порушенням.
У другій частині учасники були поділені на групи, кожна з яких отримала тематичні практичні кейси, що ілюстрували реальні або змодельовані ситуації з освітнього процесу — ситуації з написання рефератів, курсових робіт, групових проєктів тощо.
Кожна група мала завдання:
*Ідентифікувати тип порушення, про який ішлося в кейсі;
*Проаналізувати чинники, які могли спричинити таку ситуацію;
*Запропонувати шляхи її запобігання в майбутньому;
*Визначити, яким чином викладач може сприяти формуванню академічно доброчесного середовища.
Обговорення виявило високий рівень залученості учасників та різноманітність підходів до вирішення ситуацій. Викладачі продемонстрували критичне мислення, а також готовність до впровадження нових практик у своїй щоденній роботі. Особливу увагу було приділено важливості профілактичної роботи з учасниками освітнього процесу — через чітке формулювання очікувань, навчання навичок коректного цитування, прозору систему оцінювання та відвертий діалог з академічної етики.
Проведення таких тімбілдингів сприяє розвитку професійного зростання викладача як наставника, що формує академічну доброчесність через особистий приклад і послідовні дії.
Захід завершився колективною рефлексією щодо викликів та можливостей у реалізації принципів академічної доброчесності в коледжі, а також формуванням спільних пропозицій для подальших внутрішніх заходів професійного розвитку.