Перші кроки до реалізації інновацій у підготовці фахівців для переробної промисловості

У межах реалізації Завдання 1 «Модифікація навчальних програм у співпраці з роботодавцями в галузі переробної промисловості» грантового проєкту №25_MG_UA-IVET-13 Мультидонорської ініціативи Skills4Recovery, Класичний фаховий коледж СумДУ спільно з командою E-Space Konotop провів установчий захід у рамках виконання проєкту «Навчальний хаб професійного зростання сучасного фахівця з електроніки для забезпечення потреб Сумської області», який став важливим кроком у модернізації фахової освіти на регіональному рівні.

Під час зустрічі координатор проєкту Максим ІВАЩЕНКО представив план дій на найближчі місяці та окреслив ключові акценти оновлених освітніх програм. Він зазначив критичну потребу у кваліфікованих кадрах для галузі переробної промисловості, а також наголосив на важливості впровадження новітнього обладнання у навчальний процес. Упродовж наступних 10 місяців команда фахівців коледжу разом з представниками роботодавців працюватиме над створенням освітніх рішень, що відповідатимуть сучасним викликам і запитам ринку праці.

До обговорення долучився також радник директора КФК СумДУ Віталій БІБИК, який зауважив, що попри складні умови, в яких опинився регіон — постійні обстріли, прикордонне розташування, нестабільність — освітній заклад не зупиняється в розвитку. Навпаки, підняття теми сучасної фахової підготовки саме у галузі переробної промисловості стало, за його словами, вчасною і надзвичайно актуальною ініціативою. «Це — серйозний крок вперед», — підкреслив пан Бібик.

Представники роботодавців галузі переробної промисловості активно долучилися до обговорення, акцентуючи увагу на дефіциті кадрів, зокрема молодих спеціалістів з практичними навичками роботи в автоматизації, мікроконтролерах , геліоенергетиці . Їх зацікавленість у співпраці з коледжем підтверджує реальну потребу в оновлених підходах до підготовки фахівців. Партнери також висловили готовність долучитися до організації практики та інших заходів в межах реалізації завдань проєкту .

Окрему увагу акцентувала ініціатива роботодавців щодо доповнення змісту освітньої програми компонентами, які передбачали б експлуатацію, діагностику та налагодження систем геліоенергетики. За словами стейкхолдерів, такий підхід є унікальним і перспективним, особливо в контексті енергетичної незалежності регіону .

Завідувач відділення “Комп’ютерні та електронні технології” Юрій САЛІЙ наголосив, що тісна співпраця з роботодавцями, підтримка грантодавців  і наявність новітнього обладнання створюють унікальні умови для якісної підготовки нової генерації спеціалістів з електроніки . Особливо важливим є впровадження елементів доповненої та віртуальної реальності AR/VR  в навчальні програми — це не лише модернізація процесу, а й суттєвий крок у майбутнє .

Методист коледжу Лідія БОЙКО у своєму виступі підкреслила, що впровадження сертифікатної мультикредитної програми «Сучасні системи автоматизації технологічних процесів на підприємствах переробної промисловості» в межах реалізації проєкту створює можливості для підвищення професійної кваліфікації не лише для здобувачів освіти коледжу, а й для всіх зацікавлених осіб , які прагнуть актуалізувати свої знання та навички відповідно до сучасних вимог ринку праці .

Таким чином, перший захід у межах проєкту заклав міцне підґрунтя для подальших кроків, а діалог між освітою та бізнесом засвідчив спільну зацікавленість у формуванні конкурентоспроможного людського капіталу для регіону.

Проєкт “Навчальний хаб професійного зростання сучасного фахівця з електроніки для забезпечення потреб Сумської області” впроваджується Skills4Recovery за фінансової підтримки Європейського Союзу, Німеччини, Польщі та Естонії в межах Мультидонорської ініціативи Skills4Recovery, яка реалізується Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH та Solidarity Fund PL (SFPL).