Шлях до успіху в умовах інновацій та викликів: онлайн-засідання ОМО викладачів іноземної мови

19 листопада 2025 р. відбулося онлайн-засідання обласного методичного об’єднання викладачів іноземної мови закладів фахової передвищої освіти Сумської області, активну участь у роботі якого взяли викладачі іноземної мови Класичного фахового коледжу СумДУ Анна ДАНИЛОВА, Олександр МАЛЮХ та Олена МОСКАЛЕНКО.

Зустріч стала платформою для обговорення актуальних питань сучасної мовної освіти та обміну професійним досвідом в умовах нових освітніх викликів.

Програма засідання охоплювала низку важливих для педагогічної спільноти тем, зокрема: «Медіація на заняттях з англійської мови: шлях до кращого розуміння та спілкування», «Компетентнісний підхід у викладанні іноземної мови за професійним спрямуванням: шлях до успіху в умовах інновацій», «Самоосвіта викладача: корисні посилання, сучасні платформи».

Особливу увагу привернула доповідь Олександра МАЛЮХА на тему: «Виклики навчання письма в епоху ШІ: етичний і методологічний аспект». У своєму виступі він зосередився на актуальних викликах, що постають перед викладачами іноземної мови в умовах стрімкого розвитку технологій штучного інтелекту (далі – ШІ). Доповідь висвітлювала нову освітню реальність, де 73% здобувачів освіти щодня використовують ШІ. У цьому контексті обговорення зміщується від повної заборони ШІ до його етичної інтеграції. Викладач коледжу наголосив на важливості розвитку навичок критичного мислення здобувачів освіти, оскільки постійне покладання на ШІ для генерації текстів може підірвати ці навички та поставити під сумнів рівень знань. Таким чином, нова роль викладача полягає у тому, щоб стати модератором, який скеровує здобувачів освіти використовувати ШІ як помічника для покращення мовних навичок (лексики, граматики, структури), одночасно навчаючи їх критично оцінювати згенеровану інформацію.

Представлена Олександром МАЛЮХОМ інформація є важливою як для педагогів, так і для здобувачів освіти. Вона підкреслює необхідність збереження мети письма як інструменту розвитку особистості, формування етичних принципів використання ШІ та впровадження нових підходів до оцінювання, що поєднують інновації й традиції.

Класичний фаховий коледж СумДУ підтримує ініціативи, спрямовані на розвиток професійної компетентності викладачів, та заохочує до впровадження інноваційних, але етично виважених методів в освітній процес.