Гостьова лекція для майбутніх педагогічних фахівців

Нещодавно в Класичному фаховому коледжі відбулася гостьова лекція для здобувачів освіти спеціальності 015 Професійна освіта. Будівництво, спеціалізація 015.31 Професійна освіта. Будівництво та зварювання (освітньо-професійна програма «Професійна освіта. Будівництво та зварювання»). Тема лекції – «Алгоритм реагування на домашнє та гендерно зумовлене насильство: від теорії до практики».

Спікером виступила Олена ГЛУШАН – кейс-менеджер проєкту UNFPA «Посилення надання невідкладних, життєво важливих послуг з протидії гендерному насильству та сексуальному та репродуктивному здоров’ю в Україні».

Під час заходу було детально розглянуто кейс-менеджмент гендерно зумовленого насильства – структурований метод надання допомоги постраждалій особі. Цей підхід передбачає, що одна організація бере на себе відповідальність за:
• інформування постраждалої особи та її сім’ї про всі доступні можливості;
• виявлення та скоординоване розв’язання проблем, з якими стикається постраждала особа та її сім’я;
• надання постраждалій особі емоційної підтримки впродовж усього процесу.

Присутні опрацювали ключові етапи алгоритму реагування на домашнє на гендерно зумовлене насильство: виявлення ситуації, надання першої допомоги, алгоритми звернення до відповідних служб та механізми співпраці між різними установами.

Захід вдало поєднав теоретичні аспекти з практичними кейсами та інтерактивними вправами, що дозволило здобувачам освіти відпрацювати механізми реагування в різноманітних ситуаціях.

Ця тема є надзвичайно актуальною для майбутніх майстрів виробничого навчання, оскільки саме педагогічні фахівці часто першими помічають ознаки домашнього чи гендерно зумовленого насильства серед дітей і підлітків. Вони повинні володіти чітким алгоритмом дій для своєчасного реагування, надання підтримки постраждалим та інформування відповідних служб. Формування чутливості до цієї проблеми допоможе майбутнім педагогічним фахівцям створити безпечне освітнє середовище та сприяти вихованню толерантності й культури ненасильницьких відносин.