Філологічна освіта під час війни: ефективність та нові стратегії викладання

10 квітня 2025 р. відбулося онлайн-засідання обласного методичного об’єднання викладачів гуманітарних дисциплін ЗФПО Сумської області. Участь у зустрічі взяли викладачі-філологи Класичного фахового коледжу СумДУ: Валентина БАТУРИНА, Валентина ЧЕРНУШЕНКО, Алла НЕЧАЙ, Людмила ГАЦЕНКО, Тетяна РАДЬКО і Тетяна ТАРАБА.

Розпочала засідання Юлія ЗОРІНА, голова ОМО викладачів філологічних дисциплін ЗФПО Вінницької області, доповіддю «Технології дистанційного навчання при викладанні філологічних дисциплін у ЗФПО». «Працюємо над формуванням мовнокомунікативної компетентності, яка визначає успішний розвиток у житті»,– зазначила викладач і поділилася досвідом використання публічного виступу як інтерактивного методу навчання, ділових ігор, створення відеорезюме на заняттях з української мови за професійним спрямуванням. Юлія Валеріївна також продемонструвала власні напрацювання щодо створення різнорівневих тестових завдань з використанням сервісу Оnline Test Pad, який дає можливість самовдосконалюватися і викладачам, і здобувачам освіти.

Про сучасні можливості штучного інтелекту докладно розповіла Світлана ЩЕРБАК, викладач Машинобудівного фахового коледжу СумДУ.

Досвідом формування когнітивної компетенції здобувачів освіти через поєднання теоретичного і практичного навчання шляхом застосування опорних конспектів, схем і таблиць, використання когнітивно-розвивальних вправ (аналітичних, дослідницьких, асоціативних, пов’язаних з аналізом текстового матеріалу) на заняттях з української мови та літератури поділилася СВІТЛАНА Івко, викладач Роменського фахового коледжу КНУ імені Вадима Гетьмана.

Галина ХОМЕНКО, викладач Конотопського індустріально-педагогічного фахового коледжу СумДУ, представила власний педагогічний досвід використання інформаційно-практичних тренінгів у художньо-естетичному вихованні молоді.

Вікторія НЕСТЕРЕНКО, викладач Сумського фахового коледжу НУХТ, назвала й схарактеризувала інструменти формування читацької грамотності здобувачів освіти: активне читання з позначками, створення інтелект-карт, методика «читання з передбаченням», проєктна діяльність, інтерактивні технології та ін.

Щиро дякуємо колегам за змістовні доповіді, корисні напрацювання, дружні поради і побажання бути вмотивованими й успішними. Нехай кожна справа приносить задоволення і радість!