Детективи доброчесності: у Класичному коледжі СумДУ розслідували таємниці академічної етики

До Міжнародного дня академічної доброчесності у Класичному фаховому коледжі СумДУ відбулася захоплива кейс-сесія «Розпізнай недоброчесність» для здобувачів освіти. Замість звичних виховних годин – справжнє розслідування!

Захід мав на меті сформувати у здобувачів освіти розуміння принципів чесності, відповідальності та пошани до інтелектуальної власності в освітньому процесі.

Викладачі Ольга ЩЕРБИНА та Ганна ОПЕНЬКО разом із здобувачами освіти приміряли на себе роль детективів доброчесності – аналізували ситуації зі студентського життя, шукали приховані порушення академічної етики, дискутували й доводили свої версії. Хто списав? Хто маніпулював? А хто просто опинився у складній моральній дилемі?

Обговорення вийшло жвавим, відвертим і навіть трохи провокаційним, адже кожен впізнав у кейсах щось знайоме.
Разом дійшли висновку: доброчесність – це не про страх бути покараним, а про сміливість діяти чесно; це стиль мислення тих, хто хоче залишатися справжньою людиною.

Під час кейс-сесії учасники також дізналися про відповідальність за порушення академічної доброчесності у різних країнах світу:
• Китай – за будь-які списування та використання підставних осіб під час складання іспиту можна отримати покарання до 7 років ув’язнення;
• США – порушення принципів доброчесності може призвести до анулювання оцінок, відрахування з університету та навіть запису у справу здобувача освіти (paintbrush), а іноді застосовується спеціальна позначка у дипломі випускника;
• Канада – за подібні дії передбачено зниження оцінок, відсторонення від занять або відрахування з освітнього закладу;
• Україна – відповідальність варіюється від усного зауваження чи позбавлення стипендії до відрахування з освітнього закладу.

Такі приклади доводять: академічна доброчесність – це світовий стандарт освіти, який формує довіру, професіоналізм і репутацію як здобувача освіти, так і освітнього закладу.

У підсумку учасники заходу дійшли спільної думки, що слова Арістотеля залишаються актуальними й сьогодні: чесність, справедливість і доброчесність – це не лише моральні якості, а спосіб життя людини, яка прагне істини. Його ідеї перегукуються із сучасними принципами академічної доброчесності – відповідальності, самостійності та пошани до інтелектуальної праці, що формують основу якісної освіти й професійного зростання.

Бути доброчесним – означає бути чесним із собою і світом!