Проспект Миру – одна з центральних вулиць м. Конотопа… Щоранку, вже 50 років, цією вулицею, групами і поодинці, поспішають юнаки і дівчата до ошатних корпусів одного з найстаріших навчальних закладів нашого міста та одного з найперших залізничних навчальних закладів нашої держави. Історія навчального закладу розпочалася у далекому 1890 році. І вже більше століття день за днем, крок за кроком, сторінка за сторінкою складається літопис сучасного Класичного фахового коледжу Сумського державного університету. За час свого існування заклад став рідною домівкою, школою життя, першою сходинкою в трудовій біографії для десятків й десятків тисяч своїх випускників.
Класичний фаховий коледж Сумського державного університету: від сивої давнини до сьогодення.
до 1890 р. – побудовані: навчальний корпус технічного залізничного училища, житлова дерев’яна рублена будівля для начальника технічного училища поблизу Головних залізничних майстерень;
20 серпня 1890 р. – відкриття в Конотопі трирічного технічного залізничного училища Московсько-Києво-Воронезької залізниці з метою підготовки технічних кадрів (машиністів, майстрів з ремонту паровозів і вагонів, дорожніх майстрів, чергових по станціям, старших телеграфістів та інших залізничних службовців);
28 травня 1893 р. – перший випуск Конотопського технічного залізничного училища; з 22випускників училища 15 були зараховані слюсарями у збірний цех Конотопських залізничних майстерень з оплатою 50коп за день, 4 – ремонтними робітниками, 3 – учнями телеграфу;
вересень 1906 р. – відкриття гуртожитку на 45 місць для учнів училища на першому поверсі навчального корпусу;
вересень 1912 р. – побудована двоповерхова цегляна будівля навчальних майстерень з відділеннями: столярно-теслярським , слюсарним, верстатним;
весною 1913 р. – придбано перший футбольний м’яч, у вільні від навчання дні учні під керівництвом наглядача Жукова грали в футбол; взимку на подвір’ї училища облаштовували ковзанку, з великим задоволенням її відвідували не лише учні училища, а й молодь міста;
1914 р. – закінчено прибудову до приміщень навчальних майстерень (одноповерхова цегляна будівля для ковальського відділення) 1915р. – з м. Вільно до Конотопу було евакуйоване технічне залізничне училище, воно перебувало в нашому місті до осені 1918рлипень 1917 р. – технічне училище реорганізоване у середній навчальний заклад з 4-річним строком навчання механічній (тяговій) спеціальності;
1919 р. – середньо-технічне залізничне училище реорганізоване в технікум з 4-річним строком навчання з тягової спеціальності;
15 лютого 1920 р. – відкриваються трирічні вечірні курси техніків – будівельників шляхів сполучення з присвоєнням кваліфікації техніків І-го розряду;
1921 р. – випуску не було, тому що під час громадянської війни(1917-1921р.р.) заняття неодноразово припинялися;
1922 р. – перший (післяреволюційний) випуск технікуму – 40 осіб, 1917р. і 1918р. набору
березень 1923р. – технікум стає піонером радіомовлення в місті, справжньою сенсацією став зібраний власноруч студентом Ільєнко І.Г. детекторний приймач, завдяки якому учні й викладачі мали змогу почути голос Москви (концерт відомих артистів, фрагменти оперети «Сільва»), з цієї події розпочалася діяльність радіогуртка;
1923 р. – розпочинає роботу планерний гурток, в якому до осені 1927р. з великим ентузіазмом і захопленням займалися понад 150 учнів. Ініціатором і організатором гуртка був учень технікуму Олександр Єремеєв. Активній діяльності гуртка сприяв завідувач навчальними майстернями, інженер – Певницький Микола Вікторович, активно допомагали викладач креслення Курепін, майстер навчальних майстерень – Г.Л. Шевко, учень – М. Айзенберг, підтримував ініціативу і творчість учнів і педагогів начальник технікуму – Макарський М.М.;
1924 р. – відкриття при профтехшколі другої – будівельної спеціальності, з трирічним строком навчання та дворічним стажуванням на виробництві;
31 серпня 1925 р. – у день авіації власноруч зібраний гуртківцями планер був запущений на Вирівській дорозі, учень Олександр Єремеєв піднявся на планері на висоту 8-10м, пролетів 40 м, успішно приземлився;
восени 1925 р.- гуртківці технікуму брали участь у І-му Всесоюзному зльоті планеристів , виступ планеристів з нашого міста був вдалим. Конотопський планер випробовував молодий льотчик, а в майбутньому геніальний авіаконструктор, двічі герой Радянського Союзу – Яковлев А.С.;
восени 1926 р. – група студентів технікуму на чолі з керівником – Дегтярьовим знову брали участь у змаганнях планеристів у Феодосії, на яких представляли планер конструкції Гуревича. Ці змагання були відзняті на плівку і потім показувались у клубах;
1929 р. – при профшколі відкрито школу ФЗО за спеціальностями: тягова, шляхова, будівельна;
1930 р. – профшкола реорганізована в технікум з 4-річним терміном навчання, при якому відкривається вечірнє відділення тягової спеціальності для робітників паровозо-ремонтного заводу, паровозного і вагонного депо;
1931 р. – технікум реорганізовано у комбінат, у складі котрого діють:
*денне відділення, спеціальності: тягова, шляхова, будівельна
*вечірнє відділення, тягова спеціальність
*школа ФЗО, спеціальності: помічник машиніста паровоза; слюсар по ремонту паровозів і вагонів; шляхова і будівельна
*вищі інженерні курси
1934 р. – до тягової спеціальності додається друга спеціальність – вагонників, випускники денного відділення технікуму отримують дві спеціальності: паровозників і вагонників;
1935 р. – у технікумі відкривається нова спеціальність «механізація шляхових робіт» з 4-річним терміном навчання (випуску за цією спеціальністю не було, вона проіснувала 2,5 роки);
1937 р. – у технікумі залишається лише спеціальність «шляхове господарство» з 4-річним терміном навчання, припинено набір учнів;
21 червня 1941 р. – останній передвоєнний (23-ій) випуск технікуму;
з 28 серпня 1941 р. – технікум (24 студенти на чолі з директором – Автуховим П.Г.) в евакуації;
1942 р. – відбувається воєнний випуск учнів 4-го курсу, евакуйованих із Конотопу (14 осіб із 24) і проводиться набір учнів у м.Сизрань;
11 жовтня 1943 р. – технікум повертається до рідного міста, починається відбудова навчального корпусу, зруйнованого вщент фашистськими загарбниками під час окупації міста;
1 листопада 1943 р. – розпочинаються заняття в приміщенні навчальних майстерень для 178 учнів нового набору та 29 учнів, що навчалися в технікумі на 2-го курсі до евакуації;
1947р. – технікум очолив Микола Прокопович Срочко – непересічна особистість, біографія якого навіки поєдналася з історію навчального закладу, людина, яка в пам’яті багатьох поколінь випускників і викладачів технікуму назавжди залишилася взірцем чуйності, принциповості, професіоналізму, титанічної працездатності, відданості улюбленій справі; очолював технікум до 1979 р.;
1 вересня 1947 р. – довгоочікувана і знаменна подія в житті технікуму: відбудовано навчальний корпус, заняття розпочалися у 14 нових аудиторіях, окрім навчальних кабінетів тут розмістилися актова зала на 250 місць, бібліотека, кабінет директора і заступника, медпункт, агітпункт, в цокольному поверсі – їдальня на 50 місць, роздягальня, кабінет ДПЮ, архів, лабораторія будівельного виробництва, підсобні приміщення);
1949 рік – учні технікуму брали участь у прокладанні першої в місті трамвайної колії від залізничного вокзалу;
1 грудня 1952р. – на базі технікуму почало функціонувати вечірнє відділення механічної спеціальності для паровозо-вагоноремонтного заводу та залізничного вузла;
1 вересня р. – технікум було передано до міністерства транспортного будівництва Радянського Союзу (Постанова Ради Міністрів СРСР № 1723 від 12 серпня 1954 р.), термін навчання 4 роки на базі 7 класів, 2 роки 6 місяців – на базі 10 класів;
7 квітня 1955 р. – Наказом міністерства вищої та середньої освіти СРСР № 50-Т технікум перейменований у Конотопський будівельний технікум транспортного будівництва;
з 1956 р. – у технікумі приділяється велика увага розвитку технічної творчості. Моделі мали великий успіх на ВДНХ СРСР і демонструвалась в Сполучених Штатах Америки;
25 березня 1961р. – технікум знову переведено до Міністерства транспортного будування;
вересень 1965 р. – закінчено будівництво і здано в експлуатацію чотириповерхова будівля гуртожитку для учнів по проспекту Миру;
вересень 1966 р. – створюється друга спеціальність «Промислове ти цивільне будівництво»;
вересень 1967 р. – створюється третя спеціальність «Будівництво й експлуатація автомобільних доріг»;
вересень 1969 р. – прийнято до експлуатації нова п’ятиповерхова будівля гуртожитку для студентів по пр. Миру;
вересень 1974 р. – новий навчальний рік розпочався в новому навчальному корпусі по вул. Садовій;
вересень 1975 р. – прийнято до експлуатації нова п’ятиповерхова будівля гуртожитку для студентів по вул. Садовій;
*закінчено будівництво центральної котельні для опалення всіх гуртожитків і навчального корпусу;
*навчальний корпус по вул. Чкалова, 1 переданий Харківському навчально-консультативному пункту політехнічного інституту, а навчальні майстерні, гараж, тир, склад залишилися в експлуатації технікуму;
1 грудня 1977 р. – введена в експлуатацію будівля їдальні на 100 місць для учнів і викладачів технікуму;
1980р. – зміна назви: Конотопський будівельний технікум транспортного будівництва ім. П. Новікова;
грудень 1980 р. – відкриття в Конотопі, в приміщенні колишнього технічного залізничного училища, електромеханічного технікуму (директор – Беляєв Олександр Павлович, кількість викладачів – 11, з 1982р. директор – Ростовський Анатолій Павлович), набір студентів здійснювався за спеціальностями «Обробка металів різанням» і «Електроапаратобудівництво»; технікум готував фахівців спочатку на вечірньому, з 1981р. – на денному відділенні, а із 1993р. – на заочному відділенні;
1991 р. – Конотопський будівельний технікум транспортного будівництва підпорядковується Міністерству освіти України;
середина 90-х років – розпочато співпрацю технікуму з Харківськими, Дніпропетровськими, Київськими навчальними закладами в рамках комплексу «Укртрансвуз»;
1997 р. – черговий крок у реформуванні навчального закладу – створення Конотопського політехнічного технікуму (директор – Гончаренко І.М.) шляхом об’єднання будівельного та електромеханічного технікумів міста;
1998 р. – новий крок на шляху розвитку навчального закладу (директор – Бібик В.В.), технікум стає багатопрофільним, відкриваються нові спеціальності, заочне відділення, набувається досвід роботи з університетами (Харківський університет радіоелектроніки), розпочинається реконструкція навчальних корпусів і гуртожитків, комп’ютеризація, відновлюється музей історії технікуму, відроджуються гуртки художньої самодіяльності;
червень 2001 р. – нова сходинка у розвитку освіти регіону: на базі Політехнічного технікуму створюється Конотопський інститут Сумського державного університету (Наказ Міністерства освіти і науки України №442 від 08.06.2001 р.) для навчання бакалаврів та спеціалістів за денною та заочною формами. До складу інституту входить Політехнічний технікум, а з 2004 року і Індустріально-педагогічний технікум як окремі одиниці, які здійснюють навчання молодших спеціалістів;
2019 р.- у відповідності до законодавства Політехнічний технікум змінює назву і стає Класичним фаховим коледжем Сумського державного університету (директор Тетяна Гребеник);
2022р.- Конотопський інститут СумДУ шляхом реорганізації включено до складу Класичного коледжу.
Сьогодні коледж це 1300 бакалаврів, молодших бакалаврів, фахових молодших бакалаврів, які навчаються за 15 освітніми програмами.
Сьогодні коледж на шляху перетворень, пошуку, безперервного розвитку.