Коледжани переймають досвід суспільно орієнтованого навчання

23 січня 2025 р. представники ВСП «Класичний фаховий коледж СумДУ» долучилися до онлайн-заходу «Педагогіка суспільно орієнтованого навчання (СОН) для розвитку громад під час війни та відбудови» у межах співучасті реалізації проєкту ServU.

Серед учасників – освітяни, дослідники та представники громадських ініціатив. Було обговорено важливість суспільно орієнтованого навчання у воєнний і післявоєнний час та заходів, які можна впроваджувати вже сьогодні. Загалом зустріч зібрала понад 260 учасників з 32 країн світу.

Присутні обговорили питання щодо адаптації суспільно орієнтованого навчання до умов війни, ролі громадянської активності в післявоєнній відбудові, використання цифрових технологій у суспільно орієнтованому навчанні та значення рефлексії як інструменту для розвитку особистісної і громадської стійкості в межах таких проєктів.

Протягом заходу представники університетів презентували принципи суспільно орієнтованого навчання, розроблені в межах проєкту ServU (Service-learning Guidelines).

Інна ШКОЛЬНИК, перший проректор Сумського державного університету, Олена КУПЕНКО, професор, доцент кафедри психології, політології та соціокультурних технологій, та студентський ректор Дарина КІЧКО поділилися з учасниками онлайн-зустрічі кейсом напрацювань суспільно орієнтованого навчання в Сумському державному університеті. Вони зосередили увагу на особливостях організації освітнього процесу в умовах складної безпекової ситуації, яка, на думку Інни ШКОЛЬНИК, не заважає впроваджувати в освітній процес цифрові технології, а також розширювати і поглиблювати зв’язки у світовому освітньому середовищі.

Крім того, на заході свої кейси представили Український католицький університет та Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», представники яких надали відповіді на питання: «Чому варто використовувати суспільно орієнтоване навчання під час війни?»

Цікава, інформаційно насичена зустріч стала важливою подією для всіх освітян, дослідників та представників громадських ініціатив. Переконані, що такі заходи залучатимуть дедалі більше зацікавлених осіб, сприяючи поширенню принципів суспільно орієнтованого навчання.