6 листопада 2024 р., відповідно до плану роботи обласних методичних об’єднань ЗФПО Сумської області, відбулося онлайн-засідання ОМО методистів, участь у якому брали і методисти Класичного фахового коледжу СумДУ.
На початку зустрічі Наталія КОМАР, голова ОМО, у привітальному слові зазначила, що методисти працюють в умовах постійних змін, під великим психологічним навантаженням, але, попри всі труднощі, продовжують виконувати свою місію – створювати сприятливе середовище для професійного розвитку викладачів та забезпечувати якісну освіту для молодого покоління.
Програмою засідання було передбачено розкриття трьох темоутворювальних питань.
Світлана ЛУЦЕНКО, кандидат наук з державного управління, доцент, декан факультету підвищення кваліфікації та перепідготовки КЗ СОР СОІППО, розповіла про освітні втрати у ЗФПО, навела їх класифікацію в контексті ЗФПО. Особливу увагу було приділено питанню впливу воєнного стану на освітні втрати. Серед основних факторів, що впливають на освітні втрати, виокремлено такі: перехід на дистанційне навчання, технологічні виклики та психологічні наслідки. Також розглянуто питання ролі держави в подоланні освітніх викликів та огляд стратегій адаптації ЗФПО до нових викликів.
Надія ВОЛОШИНА, методист КЗ СОР «Лебединський фаховий медичний коледж ім. професора М. І. Ситенка», презентувала змістовну доповідь про стратегію розвитку проєктної діяльності коледжів. Пані Надія зазначила, що проєктна діяльність – це не просто метод навчання, а й потужний інструмент для розвитку особистості здобувача освіти, формування його компетентностей, необхідних для успішної роботи в сучасному світі: «Інвестуючи в розвиток проєктної діяльності, ми інвестуємо в майбутнє наших студентів та нашої країни». Під час свого виступу Надія ВОЛОШИНА поділилася досвідом щодо організації освітніх проєктів та презентувала здобутки Лебединського фахового медичного коледжу ім. професора М. І. Ситенка.
Питання проведення атестації педагогічних працівників у 2024/2025 навчальному році викликало серед присутніх найбільш жваве обговорення. Атестація педагогів ЗФПО зазнала суттєвих змін. Тепер вона спрямована на комплексну оцінку не лише знань, а й педагогічних умінь, досягнень у професійному розвитку, стимулювання впровадження інноваційних методів навчання та підвищення ролі самоосвіти та професійного зростання. Учасники засідання обмінювалися досвідом, обговорювали внесені зміни до Положення про атестацію педагогічних працівників та отримували роз’яснення окремих аспектів атестації.
На завершення засідання учасники подякували доповідачам за змістовні виступи. Разом ми зможемо розробити ефективні стратегії для підвищення якості освіти в закладах фахової передвищої освіти.