Педагогам

Шановні педагоги! Вітаємо вас на даній сторінці! Тут ви можете знайти для себе багато корисних порад та рекомендацій щодо спілкування з дітьми, вирішення проблемних ситуацій під час освітньої діяльності. Для того, щоб ознайомитись з темами розділу та швидко віднайти потрібну інформацію на початку розділу подано його зміст.

Зміст 

  1. Поради щодо підтримки дисципліни під час заняття
  2. Стратегії та техніки формування інтелектуальної значущості (спроможності)
  3. Пам’ятка ведучого під час онлайн зустрічі
  4. Правила безпеки для онлайн уроку в Zoom

 

ПОРАДИ ЩОДО ПІДТРИМКИ ДИСЦИПЛІНИ ПІД ЧАС ЗАНЯТТЯ

  • поводьтеся так, щоб здобувачі освіти відчували, що ви керуєте освітнім процесом, при цьому всіляко стимулюйте їхню активність;
  • не відволікайтеся на незначні порушення, моралізування, заняття має свої чіткі завдання, це не арена для з’ясування стосунків;
  • дотримуйтеся доброзичливого тону, будьте уважні до студента, надавайте необхідну підтримку, відзначайте успіхи, створюйте життєрадісний, оптимістичний настрій у групі;
  • надавайте здобувачам освіти можливість частіше працювати в групах – це може бути стимулом до зайнятості кожного, хорошого настрою і поведінки;
  • створюйте умови, щоб важкі, слабкі діти мали можливість відчути себе лідерами;
  • не принижуйте здобувачів освіти, не припускайте образ, сарказму – гнів, дратливість, імпульсивність не сприяють зміцненню дисципліни й авторитету викладача;
  • не виявляйте антипатії та не припускайте появи “улюблених” студентів – це створює зайві проблеми, ускладнює стосунки в колективі;умійте керувати емоціями, знайте ціну кожному слову. пам’ятаючи народу мудрість: “у ножа одне лезо, а в слова їх сотні”, – не можна вимагати від дитини того, що під силу дорослому, будьте терплячими;
  • виявляйте почуття гумору. можна посміятися і над собою, не вважайте себе досконалістю. але не можна висміювати учнів. дітям імпонує веселий, спритний, оптимістичний учитель.

СТРАТЕГІЇ ТА ТЕХНІКИ ФОРМУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ЗНАЧУЩОСТІ (СПРОМОЖНОСТІ)

СТРАТЕГІЯ 1

Мета стратегії: Формуйте віру в успіх. Допоможіть студентам повірити, що успіх можливий

ТЕХНІКА 1. ПІДКРЕСЛЮЙТЕ НАЙМЕНШІ УСПІХИ В НАВЧАННІ

Хвалити у процесі виконання складного завдання, а не чекати результату. Коли ми чекаємо кінцевого результату, то обов’язково порівнюємо з нормою, з тим, що і як повинно бути, порівнюємо з іншими. Людина негативно сприймає порівняння. Це неприродно. Природно – сприймати студента таким, який він є.

ТЕХНІКА 2. ГОВОРІТЬ НАВІТЬ ПРО НЕЗНАЧНІ ДОСЯГНЕННЯ

Говоріть про досягнення студента, навіть незначні. Ця техніка є особливо важливою для  студентів зі страхом невдач.

ТЕХНІКА 3. ДЕМОНСТРУЙТЕ ВІРУ В СТУДЕНТА

Ефективні фрази: «Ти зможеш», «З твоїми здібностями ти зможеш краще». Не говорити: «Для тебе і це результат» ( навіть якщо це так).

ТЕХНІКА 4. ВИЗНАВАЙТЕ СКЛАДНІСТЬ СВОЇХ ЗАВДАНЬ

Техніка особливо ефективна для студентів із страхом невдач. Техніка реалізується висловлюваннями типу : «Я знаю, що це складно, але впевнений, що ти зможеш», «Завдання непросте, складне»…Не говорити, що завдання просте.

СТРАТЕГІЯ 2

Мета: Концентруйте увагу студентів на минулих успіхах

Успіх породжує успіх. Метою стратегії є підкреслення минулих досягнень дитини, щоб сприяти продовженню успіху.

ТЕХНІКА 1. АНАЛІЗ МИНУЛОГО ДОСВІДУ

Психологи вважають, що успіх визначається 5-факторами: вірою у власні сили і здібності, кількістю зусиль, допомогою інших, складністю завдання, везінням. Два перші фактори є найголовнішими. Завдання вчителя: допомогти учням зрозуміти, що два перших фактори – головні складові успіху. Корисними, у зв’язку з цим є бесіди, делегування посильних завдань, які закріплюють успіх.

ТЕХНІКА 2. ПОВТОРЮЙТЕ І ЗАКРІПЛЮЙТЕ УСПІХ

Дорослі, зокрема господині, полюбляють готувати такі святкові блюда, які ім. вдаються. Діти надають перевагу завданням, виконання яких є успішним. Техніка ефективна у ситуаціях опрацювання складних тем та по відношенню до студентів зі страхом невдач. Доречно потренуватися на посильних завданнях до вироблення навичок.

СТРАТЕГІЯ 3

Мета: Визнання досягнень студентів

Стратегія спрямована на групу учнів, які досить повільно просуваються на шляху до власних досягнень.

ТЕХНІКА 1. АПЛОДИСМЕНТИ

Назва техніки не означає, що треба плескати в долоні. Аплодисменти повинні бути особливими: без оцінок, порівнянь, без очікувань на майбутнє. Техніку застосовувати потрібно опираючись на принцип «Тут і зараз». Практично це вимагає від викладача вміння описувати ситуацію і місце в ній учня.

Ситуація: Аня – сором’язлива, тримається обособлено у групі. На уроці фізкультури активно включається в гру. Реакція викладача: «Аня, я бачу, що сьогодні завдяки тобі, команда грає по новому!»

ТЕХНІКА 2. НАГОРОДИ І МЕДАЛІ

Техніка передбачає застосування різноманітних нагород, які б засвідчували активність, винахідливість, вихованість учня протягом певного часу ( дня, тижня, місця тощо). Нагороди можна використовувати і по відношенню до негативних проявів поведінки, якщо останні вимагали винахідливості, сміливості. Н-д, «золота медаль» за сміливість і винахідливість при спробі втекти з уроку.

ТЕХНІКА 3. САМОВИЗНАЧЕННЯ

Студенти більш орієнтовані на визнання з боку інших і очікують цього. Добре було б навчити учнів хвалити себе за власні досягнення і здобутки протягом дня, тижня, місяця.