Науковий гурток «Автомагістраль» є активним простором для розширення кругозору та набуття практичних навичок здобувачами освіти спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-професійна програма «Будівництво, експлуатація та ремонт автомобільних доріг і аеродромів») Класичного фахового коледжу СумДУ.
Студенти, які є учасниками гуртка, не чекають справжньої практики, а створюють її самі. Діяльність гуртка спрямована на те, щоб майбутні фахівці бачили проблеми дорожньої інфраструктури безпосередньо в реальному житті, а не лише з підручників, що формує у них професійне бачення, критичне мислення та розуміння відповідальності за якість і безпеку доріг.
Напрямки досліджень та діяльності
На засіданнях гуртка та під час виїзних заходів студенти досліджують актуальні та практично важливі теми, які охоплюють такі напрямки:
- Аналіз стану дорожньої інфраструктури:
- Проведення аналізу ділянки міської дороги, оцінка її технічного стану та визначення першочергових потреб в оновленні.
- Дослідження роботи водовідвідної системи, стану дорожніх знаків, розмітки, тротуарів і покриття, а також наявності та доцільності пішохідних переходів.
- Причини руйнування доріг:
- Розгляд основних причин раннього руйнування елементів автомобільних доріг.
- Обговорення шкідливості курсування перевантажених транспортних засобів (як основної причини руйнування).
- Аналіз впливу природних факторів (стихійні лиха, неправильно досліджені місцеві умови, різка зміна ґрунтово-гідрологічних умов)8.
- Дорожньо-будівельна техніка:
- Ознайомлення з ефективними дорожньо-будівельними машинами та особливостями їх застосування.
- Вивчення різних видів техніки: асфальтоукладальники, дорожні фрези, дорожні катки, автогрейдери, екскаватори та патчери.
- Особлива увага приділяється вузькоспеціалізованій техніці, як-от патчери для ямкового ремонту струменево-ін’єкційною технологією.
- Тимчасові споруди у часи війни:
- Вивчення теми швидкісного будівництва тимчасових мостів-переправ для відновлення сполучення.
- Обговорення принципів вишукувань місць, базових вимог при проєктуванні (швидкість течії, ширина та глибина водної перешкоди, стан берегів, навантаження) та відмінностей від постійних мостів.
- Ознайомлення з видами тимчасових мостів-переправ та технологіями їх будівництва, а також нагляд за ними.
- Оформлення навчально-звітної документації:
- Вивчення правил оформлення звітів з практики, курсових проєктів та кваліфікаційних робіт.
- Набуття навичок оформлення текстової частини, таблиць і рисунків у Microsoft Word, включаючи використання інструментів «колонтитул», «абзац» та інших лайфхаків.
Керівниками наукового гуртка «Автомагістраль» є викладачі коледжу:
- Тетяна ТАРАСЕНКО (викладач «Утримання і ремонту автомобільних доріг та аеродромів»).
- Ілля ОНИКІЄНКО (викладач «Вишукування і проєктування автомобільних доріг та аеродромів»).
- Владислав ТЕТЕРА (викладач «Будівництва автомобільних доріг та аеродромів»).
Керівники гуртка працюють зі студентами за принципом, який робить освіту актуальною та затребуваною — готувати фахівців, які не просто знають теорію, а вміють застосовувати її на практиці, аналізувати реальні ситуації та пропонувати конструктивні рішення.
Основні види діяльності керівників:
- Організація виїзних засідань: Під час них студенти під керівництвом викладачів проводять аналіз реальних ділянок доріг і оцінюють їх стан.
- Викладання теоретичних та практичних знань: На засіданнях керівники докладно розповідають про фактори руйнування доріг, пояснюють принципи вишукувань і проєктування тимчасових споруд, розкривають види та технології будівництва, а також наголошують на важливості нагляду за ними.
- Навчання технічним навичкам: Демонструють правила оформлення навчально-звітної документації в Microsoft Word, включаючи лайфхаки роботи з інструментами.
- Залучення експертів: На засідання запрошуються висококваліфіковані фахівці, як-от декан дорожньо-будівельного факультету Харківського національного дорожньо-будівельного університету Сергій Бугаєвський, для представлення ефективних дорожньо-будівельних машин та технологій.
Цей підхід дозволяє здобувачам освіти розширити свій кругозір та краще зрозуміти важливість своєї майбутньої професії, особливо на прикладі таких актуальних завдань, як відновлення сполучень у часи війни.


